Vanliga frågor

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor.

ALLMÄNT


När har ni öppet?

  • Telefon: Mån-Fre 07:00-16:00 (Lunchstängt 12:00-13:00)
  • Lager: Mån-Tors 07:00-16:00, Fredag 07:00-15:00 (Lunchstängt 12:00-13:00)

Var hittar jag information om era produkter?

  • I menyn under Produkter finns alla lagerförda produkter.

 

WEBSHOP


Hur får jag inloggning till webshopen?

  • Är du redan kund hos oss kan du få tillgång till vår webshop. Skicka ett mail med företagsnamn, ditt för- och efternamn samt mailadress till info@tebo.se så återkommer vi med inloggningsuppgifter.
  • Är du inte kund kan du ansöka om att bli återförsäljare av våra produkter genom att fylla i formuläret Kundansökan.

Hur ser jag mina priser?

  • Genom att logga in i webshopen får du tillgång till både netto- och bruttopriser på alla produkter.
  • När du är inloggad i webbshopen har du även möjlighet att spara ner din aktuella prislista som en CSV-fil.
  • Du kan även kontakta din säljare eller vårt orderkontor på info@tebo.se för prisinformation eller om du vill ha din aktuella prislista.

 

KÖP & ÅTERFÖRSÄLJARE


Vart kan jag som privatperson handla era produkter?

  • Vi säljer enbart till återförsäljare. Behöver du hjälp att hitta en återförsäljare av en specifik produkt? Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta en återförsäljare.
  • Våra återförsäljare finns över hela Sverige och våra produkter finns även hos återförsäljare i Norge, Finland, Danmark och England.

Har ni någon fysisk butik/lagershop?

  • Vi har ingen fysisk butik men levererar till återförsäljare över hela landet.

Hur blir jag återförsäljare?

  • Ansök om att bli återförsäljare av våra produkter genom att fylla i formuläret Kundansökan.
  • Eller kontakta säljaren på ditt distrikt så hjälper de dig att bli upplagd som kund hos oss, kontaktuppgifter finns under Kontakta oss.

 

ORDER & LEVERANS


Finns det möjlighet att hämta min order hos er?

  • Det går bra, säg till vid ordertillfället så kommer vi överens om en tid för hämtning.

Vad har ni för leveranstider?

  • För lagervaror har vi normalt 1-3 arbetsdagars leveranstid.
  • Beställningsvaror har en längre leveranstid. Kontakta oss för mer specifik information.

 

GARANTI & REKLAMATIONER


Vad gäller vid reklamationer och garantiärenden?

Hur reklamerar jag en vara som är trasig?

  • Beskriv tydligt vad som är fel på produkten och bifoga en bild eller video på eventuellt synlig skada. Detta gör du lättast via vårt reklamationsformulär.
  • Eventuella transportskador ska alltid anmälas till chauffören vid leveranstillfället och till Tebo Byggtillbehör AB.
  • Du kan också skicka in ditt ärende via mail till reklamation@tebo.se.

Har ni reservdelar till era produkter?

  • Vi lagerhåller mycket reservdelar och andra kan vi ta hem mot beställning. I menyn under Produkter visas de reservdelar som lagerförs samt sprängskisser till våra vanligaste maskiner.

Hittade du inte svaret på dina fråga här? Ställ en fråga direkt till oss via formuläret Förfrågan.